كلايمر كلايمر .

كلايمر

كلايمر و اجاره كلايمر در تهران

 

بيشتر كلايمرهاي مدرن همچنان از طراحي مشابه مدل 1800 استفاده مي كنند. طراحي كلاسيك از يك سيستم كابل موتوري تشكيل شده است كه يك كابين را به سمت داخل يا شافت منفرد بالا يا پايين مي كشد. موتور از طريق وزنه اي ضد وزن كه تقريبا نيمي از كابين كاملاً پر بار وزن دارد كمك مي كند.

با افزايش سريع تراكم جمعيت در مناطق شهري و ظهور جايگزين داربست امروز ، كلايمرها نسبت به هميشه اهميت بيشتري دارند. پيش بيني مي شود كه بخش هاي كلايمر و پله برقي تا سال 2021 به 125 ميليارد  برسد و رهبران بازار مشتاق نوآوري هستند. با اين حال ، تحولات اخير در فن آوري كلايمر هنوز به سه اشكال اساسي پاسخ نمي دهد:

محدوديت هاي طراحي معماري به طور معمول ساختمانها بايد در اطراف سيستم كلايمر طراحي شوند
استفاده قابل توجه از فضا به عنوان هر سيستم تقريباً 40 تا 60 درصد از فضاي كف ساختمان را مورد استفاده قرار مي دهد
محدوديت هاي ارتفاع زيرا هيچ كلايمري با استفاده از طناب هاي فلزي نمي تواند از 600 متر بالاتر رود زيرا در اين مرحله كابل هاي فلزي موجود در سيستم براي بلند كردن كابين بسيار سنگين مي شوند.

در بلندترين ساختمان امروز ، برج خليفه كه 828 متر ارتفاع دارد ، دو كلايمر جداگانه براي رسيدن به طبقه بالا احتياج داريد.

خوشبختانه ، در سال 2017 ، كنسفر اجاره كلايمر از يك سيستم كلايمر جديد و نوآورانه رونمايي كرد كه قادر است نه تنها به اين اشكالات بپردازد بلكه يكي از ويژگي هاي بسيار موردعلاقه در كلايمر ها را نيز به دست آورد: توانايي حركت افقي.

بر خلاف كلايمرهاي سنتي ، سيستم جديد موسوم به MULTI با فناوري جابجايي اجاره كلايمر عمل مي كند ، بنابراين نياز به طناب هاي فولادي و پايين آمدن هاي نرم آن را از بين مي برد. تجمع اجاره كلايمر يا Maglev همان فناوري است كه در برخي قطارهاي پر سرعت مانند Shinkansen در ژاپن به كار رفته است. كلايمر از يك مسير ماژول در ساختمان استفاده مي كند كه با سيم پيچ تعبيه شده است تا كابين ها را از طريق يك ميدان اجاره كلايمر متحرك هدايت كند. به اين ترتيب ، ThyssenKrupp مي تواند جايگزين طراحي كابل سنتي و ضد وزنه با موتور خطي شود كه مي تواند با سهولت مسيرها را از عمودي به افقي تغيير دهد. اين سيستم همچنين به بيش از دو كابين در هر شافت اجازه مي دهد زيرا هر كابين مي تواند به طور مستقل از يكديگر كار كند ، مدت زمان انتظار مسافر را كاهش داده و ظرفيت را تا 50٪ افزايش مي دهد.

استفاده از فن آوري maglev همچنين هرگونه محدوديت بلندي يا طراحي را كه كلايمرهاي قبلي در آن وجود داشت از بين مي برد زيرا شفت هاي كلايمر MULTI مي توانند آزادتر در اطراف ساختمان قرار گيرند و به طور مشابه با مترو كار كنند. آنها همچنين 25٪ كوچكتر از نمونه هاي سنتي هستند كه باعث صرفه جويي قابل توجهي در فضاي كف مي شوند.

كابين هاي كلايمر توسط يك سيستم داده بي سيم به همراه يك الگوريتم كنترل مي شوند كه كابين ها را به كارآمدترين روش به سمت تماس گيرنده سوق مي دهد. علاوه بر اين ، يك سيستم مديريت انرژي برجسته نيز براي كاهش قدرت اوج و كاهش هزينه هاي سرمايه گذاري در منبع تغذيه سازه اجرا شده است. علاوه بر اين ، نگراني هاي ايمني كاملاً پوشيده شده بود. گذشته از سيستم شكستگي چند سطحي ، ThyssenKrupp يك برج آزمايشي 246 متري را در روتويل ، اجاره كلايمر ساخت. اين برج به منظور ارزيابي ايمني اين توسعه جديد طراحي شده و دو سال و نيم به طول مي انجامد تا ساخت آن به پايان برسد.

به گفته كنگلومراي اجاره كلايمر ، سيستم كلايمر جديد اميدوار است كه بتواند شيوه حركت مردم از طريق ساختمانها را تسهيل كند ، حمل و نقل بين جايگزين داربست ، بيمارستان ها ، فرودگاه ها ، پرديس هاي دانشگاه و ساير زيرساخت هاي بزرگ را تسهيل كند.

در صورت موفقيت ، ThyssenKrupp مي تواند خود را به عنوان ابتكاري ترين بازيكن در صنعت كلايمر معرفي كند. با اين وجود ، هنوز چالش هاي بسياري وجود دارد كه مي تواند پذيرش اين فناوري جديد را به چالش بكشد. اصلي ترين قابليت رقابت در هزينه به عنوان فناوري maglev ارزان نيست و جايگزيني سيستم در صورت بروز مشكلات مي تواند گران باشد و يا حتي گاهي اوقات غيرممكن ، از اين رو ، نياز به آزمايش گسترده اي كه قابليت اطمينان استثنايي را نشان مي دهد براي از بين بردن نگراني در مورد خطرات احتمالي است. با اين وجود ، پس انداز قابل توجهي در انرژي و فيلم هاي مربعي مي تواند برچسب قيمت سنگين را متعادل كند. نياز به كلايمرهايي با ظرفيت بيشتر به دليل افزايش سريع تراكم جمعيت در شهرها ، ممكن است اين صنعت را نيز مجبور به امتحان كردن كند زيرا تنها فن آوري ماگلوف اجازه مي دهد تا بيش از دو كابين در هر شافت ، از اين طريق ظرفيت قابل توجهي را بهبود بخشد.

سال 2017 يك سال ركورددار براي ساخت و ساز ساختمان هايي با طول بيش از 200 متر بود. اگرچه در حال حاضر فقط پنج آسمان خراش از 600 متر يا بيشتر وجود دارد ، اما رشد سريع مناطق شهري به طور چشمگيري باعث پيشرفت بيشتر مي شود. پروژه هايي مانند برج جده 1000 متر بلندي در عربستان سعودي ، مرزهاي ساخت و ساز را به چالش مي كشد و مردم را به سمت ايجاد راه حل هاي نوآورانه جديد انگيزه مي كند.

از امروز ، سيستم پيشگامانه پيش بيني شده است كه در ساختمان برج شرقي طرف دفتر مركزي املاك و مستغلات OVG در برلين نصب شود. شركت املاك و مستغلات اجاره كلايمر تمركز جدي بر نوآوري و پايداري دارد ، بنابراين MULTI را مطابق گفته Coen van Oostrom ، مدير عامل OVG Real Estate ، راه حل مناسبي براي ساختمان اداري خود مي كند. با اين حال ، ما هنوز ممكن است چند سال از تصويب گسترده اين فناوري فاصله داشته باشيم.

در خاتمه ، اگرچه تلاش هاي قبلي براي بهبود راندمان كلايمر ، انعطاف پذيري و ظرفيت انجام شده است ، اما هيچكدام از تحولات قبلي با سه اشكال اساسي در طراحي و محدوديت هاي ارتفاع و همچنين فضاي كافي كف مورد بحث قرار نگرفته است. به نظر مي رسد ThyssenKrupp به طور مناسب اين نگراني ها را برطرف كرده است ، با اين وجود ، اتخاذ اين سيستم ممكن است بيشتر طول بكشد. امروز ، مهمترين چالش ThyssenKrupp اثبات اعتبار متخصصان ساخت و ساز ، قابليت اطمينان كلايمرهاي جديد و رفع نگراني در مورد خطرات احتمالي براي تشويق اجراي سيستم در سازه هاي آينده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۰:۲۴ توسط:ويدا عليپور موضوع: نظرات (0)